• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118594
+
-

قیمت آجیل شب یلدا  در میادین میوه و تره بار

شب یلدا در پیش است و گرچه امسال قرار است به‌خاطر کرونا از دورهمی‌های پرتعداد خبری نباشد، اما این به معنی آن نیست که این مناسبت ملی را با مراسم خاص آن به کلی فراموش کنیم. یک جزء مهم از مراسم شب یلدا خوراکی‌های آن است؛ آجیل و میوه‌های خاص این شب مثل انار و هندوانه و خرمالو. آجیل و خشکبار تقریبا همیشه جزو اقلام نسبتا گران بوده‌اند و در سال‌های اخیر هم این افزایش قیمت ادامه داشته است. 
قیمت این اقلام مخصوصا در آستانه عید و شب چله به‌دلیل افزایش تقاضا بیشتر هم می‌شود و خیلی از خانوارها را از خرید منصرف می‌کند. البته در مراکز فروش عمده و بورس‌های خرید مثل بازار تهران قیمت محصولات ارزان‌تر است و می‌توان خرید مناسب‌تری داشت اما اگر به هر دلیل ازجمله شیوع کرونا نمی‌خواهید راه دور بروید می‌توانید به جای دستفروش‌ها، میادین میوه و تره بار شهرداری را برای خرید انتخاب کنید تا هم محصول بهتری بخرید و هم قیمت کمتری از مغازه‌ها بپردازید. 
به گزارش همشهری، به فاصله یک هفته تا شب یلدا، قیمت انواع آجیل درجه یک در میادین میوه و تره بار تهران اعلام شده و بر این اساس نخودچی با قیمت هر کیلوگرم 30هزار تومان ارزان‌ترین و بادام هندی با قیمت هر کیلوگرم 273هزار تومان گران‌ترین آجیل‌هایی هستند که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید